Jak zrobić dobre zdjęcie biznesowe?

Jak zrobić dobre zdjęcie biznesowe?

Profesjonalne zdjęcia biznesowe to klucz do odpowiedniego promowania twojej marki osobistej. Jeśli prowadzisz firmę, sprzedajesz produkty, pracujesz z klientami - budują one twoją pozycję na rynku i mogą wyróżnić cię spośród tłumu. Aby zdjęcia biznesowe były wykonane dobrze, nie wystarczy znaleźć dobrego fotografa spośród wszystkich znalezionych pod hasłem “profesjonalne zdjęcia działdowo http://fotocyfra.info/ “. Sam pozujący musi wykonać też odpowiednią pracę.


Profesjonalne zdjęcia biznesowe są na wagę złota. Przykują wzrok twoich potencjalnych klientów lub kontrahentów. Pokażą im, jakim człowiekiem jesteś i na co mogą u ciebie liczyć. Ich obecność na stronie internetowej jest w dzisiejszych czasach niemal obowiązkiem. Ważne jest jednak to, żebyś prezentował się na nich dobrze. Jak przygotować się do sesji biznesowej?


Odpowiedni strój


Wcale nie musi tak być, że sprawdzi się tylko biznesowy ubiór. Musisz najpierw zdecydować, do kogo tak naprawdę kierujesz swój przekaz. Jeśli twoim klientem jest młodzież, niekoniecznie przekonasz ich marynarką i nadętą miną. Czasem zdecydowanie lepiej będzie ubrać dżinsy i kolorową, sportową marynarkę. Pamiętaj także, by kolory podkreślały twoją urodę, a nie sprawiały, że na zdjęciu znikasz.


Makijaż


Jeśli chcesz posiadać profesjonalne zdjęcia biznesowe, pod hasłem “profesjonalne zdjęcia działdowo” szukaj fotografa, który współpracuje z makijażystką. Dzięki odpowiedniemu makijażowi podkreślisz swoje atuty i zakryjesz ewentualne niedoskonałości. Jeśli natomiast musisz umalować się do sesji biznesowej sama, zdecyduj się na mocniejszy, ale naturalny makijaż. Tak, by w świetle studyjnym był widoczny, ale nie skupiał na sobie całej uwagi. Zły makijaż może odpowiadać za to, że potencjalnemu klientowi będziesz wydawał się osobą nieprzyjemną, która wścieka się o wszystko i z którą bardzo trudno się rozmawia.


Kadrowanie


W różnych branżach zdjęcia biznesowe mogą wykonane być w plenerze, w naturalnym środowisku pracy albo w profesjonalnym studio zdjęciowym. Zdecyduj też, czy lepsze będą kadry pionowe czy poziome - uwzględnij miejsce, w którym będziesz je publikował. Na stronie internetowej z pewnością bardziej sprawdzą się te pionowe, na których widać całą twoją sylwetkę. Tego rodzaju profesjonalne zdjęcia biznesowe będziesz mógł łatwo kadrować, niezależnie od medium, w którym chcesz je opublikować.


Klimat zdjęć biznesowych


Dobrze jest, jeśli masz w głowie jakiś pomysł na zdjęcia. Jak już wspominaliśmy, bardzo ważne jest, byś dobrze wybrał otoczenie do zdjęć. Zastanów się, jakie będą odpowiednie miejsca i które ujęcia sprawdzą się jako promocja w branży. Zanim zdecydujesz się umówić na sesję zdjęciową, przygotuj sobie listę ujęć, póz i min, które sprawdzą się w twoim brandingu. Nie wszystkie marki powinny promować się bardzo “biznesowo”. Zwłaszcza kreatywne zawody mogą zdecydować się na zdjęcia w znacznie mniej formalnych okolicznościach - w kawiarni czy ciekawym biurze coworkingowym. To bardzo ważne, byś dobrze porozumiał się ze swoim fotografem - ważne jest, by wyczuwał klimat, który chcesz oddać na zdjęciach.